12 Mart 2012 Pazartesi

bir delinin hal hatıraları devam ediyor...






...

Meltemleşmemişti henüz rüzgar,

Sütlimanda değildi henüz etraf ama,

Bir durulmuştu denizlerim..

         martılarda ise bir endam..

 

Herkezlere bahar gelmişti artık ...

 

Kimi zaman bulutlu, bazen de

sarışın afetliydi gökyüzüm benim de..

 

Gökkuşağından taç bile yaptım o gün

‘’ ver elini kaydırayım seni  ‘’dedi sonra bana

Renkten renge girdim …

 

Soğuk grinin  çok mutlu olduğu o günlerde

yeni keşifler, yeni edindiğim  bilgiler deli gibi birbirleriyle  çarpıştıkça,

içimde heyecanlar , beynimde ateşler yanıyordu sıcacık tutan

 

Dışarısı çok soğuktu ,

serçelerle el ele verip, beyazla grinin uzun metraj mutlu dans  sahnesini

birlikte izliyorduk.

dağlarda üşüyen ürkek ceylanlara hepbirlikte  dua  ededururken …

Quasimodo  da  ara ara bize onlardan haber getiriyordu.

hepimiz ürkek çekingenlerdik..

sokağın müdavimi çingeneler , çelikleşmiş bedenleriyle

bizim yerimize de   ayazlarla  dalga geçip durdu ..

birdi kalbimiz..

 kışın o sert yüzüne karşı, zafer sarhoşuydu  birliğimiz…

 

Gökyüzündeki sarışın afet,  maviye aşık aslında ..

şu mavi çinko çaydanlıklardan  hala hiçbir yerde bulamadım..

eski siyah-beyaz filmlerde var aslında,  gidip rica etsem verirler mi?

verirler yaaa .. ne varsa yine eskilerde var..

mavi demlikte demlenmiş çayla, kandıracağım seni sarışın afet

başka türlü kendini  doğru dürüst göstereceğin yok..

hadi saçlarını artık maviliklere  saç…

 hem ayışığı da  söz verdi , geceler lacivert olacak ..

Bekliyoruz seni  güzel kız, artık yüzünü tamamen aç…

 

Yanımdaydı  yine  çikolalatalarım ,

elma şekerlerimi elma ağaçlarıyla,

portakal reçelimi portakal ağaçlarıyla paylaşıyordum ...

paylaşımlar ısıtır soğuk gecelerde..

 

neyseki sonunda renklerden yeşile sıra gelmişti…

…..

sis artık kaybolmuştu sonunda

ilmin yolları  …

aşkın yolu …

belli belirsiz gönülde bir esinti …tanımadığım biryerlerden  gelen..

istekli bir merak   engin diyarlara  ve de   boşvermişlik herşeye …

bir aşk hali .. yönü  hiçliğe…

 

yollarda kandiller var çok şükür,

bana rağmen,  pırıl pırıl  aydınlatan..

kayalıkları görebiliyorum  kolayca,çok net

,sarp, dik ,

uçurumlar, tepeler ,iniş çıkışlar..

düşerim bilirim,

başımı vururum.. ayrı kanar,

sinem .. ayrı kanar

dizlerim ayrı kanar..

kaldıranım olmaz..

korkuyorum…

 

elimde elma şekeri zaaflarım ,

çantamda  çikolata alışkanlıklarım ...

 

halim ortada …

yol ortada…

 

utanıyorum  …

yollarına..  kurban olduğum Rabbim

çıkmaya yüzüm olmaz …

 

*smrld / bir delinin hal hatıraları ...  2012 de bi an

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder